Понеділок, 06.05.2024, 21:10
Вітаю Вас Гість | RSS
                                                                

Сайт вчителя математики ЗОШ І-ІІІст. с.Привітне


Оранської Тетяни Іванівни
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 7
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

З досвіду роботи

З досвіду роботи

        Актуальність досвіду полягає в тому, що система роботи з даної проблеми допомагає вирішити питання підвищення ефективності уроку через активізацію пізнавальної діяльності учнів із використанням інноваційних технологій. Завдяки яким навчально-виховний процес відзначається такими перевагами: краще сприймається матеріал учнями; зростає їхня зацікавленість; скорочуються види роботи, що стимулюють учнів; забезпечуються умови для формування самооцінки та для самостійної роботи. Навчальний процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх учнів. Організація такого навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне розвʼязання проблем. Воно ефективно сприяє формуванню цінностей, навичок та вмінь, створенню атмосфери співпраці, взаємодії, дає змогу вчителю стати справжнім лідером дитячого колективу.

       На своїх уроках віддаю перевагу активним формам роботи з учнями, які стають дослідниками, перебувають в пошуку тої чи іншої задачі, коли учень працює в міру своїх можливостей. Працює так, щоб кожен учень свідомо зрозумів, сприйняв і зробив висновок для себе: для чого він засвоїв даний матеріал, які вміння і навички здобув, де знайде застосування одержаним знанням.

       Застосування інноваційних технологій здійснюю шляхом фронтальних, колективних форм організації навчальної діяльності учнів. Використовую при фронтальній формі такі технології, як «мікрофон», «мозковий штурм», «незакінчені речення», «знайди помилку», при колективній формі – робота в групах, в парах. Використовую різнорівневі картки. Учням, які потребують додаткової допомоги, під час самостійної роботи, пропоную картки, на яких наведено алгоритм виконання завдання, зразок виконання аналогічного. У структуру уроків включаю практично-дослідницьку роботу, де учні не тільки сприймають матеріал з вуст вчителя, а й самі активно беруть участь у його створенні й засвоєнні шляхом поєднання розумових операцій з практичними діями.  На уроках часто застосовую розвʼязування завдань за готовими малюнками (відтворюю малюнки, які пропонуються в різноманітних дидактичних матеріалах). Ця робота дає можливість за невеликий проміжок часу розглянути чимало задач, висунути гіпотези або спростувати їх. Використовую невеликі історичні довідки, легенди, народні перекази, художню літературу.

      Для оцінювання роботи на уроці використовую такі прийоми: картка оперативного контролю, бліцопитування, тестування, контрольні вправи і творчі завдання, при цьому обовʼязково аргументую мету оцінювання та чітко визначаю критерії.

      Необхідно розвивати ініціативу, самостійність, почуття власної відповідальності кожного школяра за доручену справу.

       У сучасному світі мабуть немає галузі, де б не використовувався компʼютер і освітня галузь не є виключенням. Інтерес до вивчення предмету багато в чому залежить від того, як проходять уроки. Застосування компʼютерної техніки на уроках дозволяє зробити урок нетрадиційним, яскравим, насиченим, наповнюючи його зміст знаннями з інших наочних областей, що перетворюють математику з обʼєкту вивчення в засіб отримання нових знань.

     Ефективність застосування нових інформаційних технологій на уроках математики обумовлена наступними факторами:

  1. Різноманітність форм представлення інформації;
  2. Висока степінь наочності;
  3. Можливість моделювання за допомогою компʼютера різноманітних обʼєктів і процесів;
  4. Звільнення від рутинної роботи, що відвертає увагу від засвоєння основного змісту;
  5. Можливість організації колективної та індивідуальної дослідницької роботи;
  6. Можливість диференціювати роботу учнів у залежності від рівня підготовки, пізнавальних інтересів та ін.., використовуючи сучасні інформаційні технології;
  7. Можливість організувати компʼютерний оперативний контроль і допомогу з боку вчителя;
  8. Можливості компʼютера дозволяють учню активно приймати участь у прцесі пізнання.

     Найдоступнішими і самими поширеними технологіями є застосування процесора MS Excel, програми для створення презентацій Microsoft Power Point, контрольно-діагностична система Test-W. Кожен елемент із зазначеного переліку програмних засобів є достатньо досконалим у своєму роді. Вважаю, що використовуючи їх на уроці окремо чи разом, можна значною мірою підвищити ефективність навчально-виховного процесу.

     Програма для створення презентацій Microsoft Power Point є універсальним видом наочності і може бути застосованою у будь-якому класі на уроці будь-якого типу. Та найефективнішим є підготовка та використання презентацій на таких етапах вивчення математики:

  • Уроки-лекції для пояснення нової теми, де учні не тільки слухають, продивляються інформацію на екранах, конспектують, а й відповідають на запитання, розвʼязують задачі за наведеним зразком;
  • Для контролю набутих теоретичних знань: на екрані містяться запитання з наступною появою правильної відповіді для самоконтролю;
  • Для виконання тестових завдань з наступною появою правильної відповіді після його виконання;
  • Для проведення усного рахунку;
  • Інтегровані уроки математики з іншими предметами;
  • Уроки-подорожі та ін..

         Прикладом демонстраційного супроводу під час пояснень на уроці є презентація теми «Тригонометричні функції». Пояснення учителя супроводжується інформацією на слайдах, що є не тільки яскравою динамічною ілюстрацією, а й способом фіксації найсуттєвішого у новому матеріалі. Властивості першої тригонометричної функції вчитель пояснює сам, для другої – залучає учнів до пояснень за готовим малюнком. Для прикладу надані слайди з властивостями двох тригонометричних функцій.

        Саме використання компʼютерних технологій дає можливість пропонувати учням   неординарні, частково-пошукові завдання на визначення закономірностей, на знаходження принципу розташування чисел, математичні кросворди, різноманітну наочність, супроводжувати звуковими ефектами, економити час на виконання геометричних побудов. А все це надає можливість показати учням математику з найпривабливішого боку, викликати в дитини радість і задоволення від занять розумовою працею, зацікавити предметом.

     

    Робота з учнями 5-6класів має свою специфіку, оскільки поряд з навчальною ігрова діяльність займає в ній важливе місце. Навчальні ігри мають на меті, крім засвоєння навчального матеріалу, вмінь і навичок, ще й надання учневі можливості самовизначення, розвитку творчих здібностей, сприяють емоційному сприйманню змісту навчання.

          Досить ефективно використовувати слайди для проведення тестування з наступною появою правильних варіантів відповідей після їх виконання. На екран проектується тест, після виконання якого учні обмінюються зошитами і здійснюють взаємоперевірку.

 

         За допомогою ПК зручно проводити поточне оцінювання у вигляді тестів. Для цього я використовую програму для створення тестів Test-W. Вихідний тест може мати будь-яку кількість питань. З вихідного тесту методом випадкового вибору послідовно виводиться задана кількість питань. Таким чином, кожен учень свій відмінний від сусідів набір питань, що забезпечує індивідуалізацію і обʼєктивність оцінки.

          На кожне питання тесту пропонується 5 варіантів відповідей, серед яких від одного до трьох вірних. Учню треба вказати правильні, на його думку відповіді і перейти до наступного питання. Час відповіді на тест обмежений. Рекомендується проводити тестування на протязі 10-15хвилин для кількості питань 20-25.

          Отже, використання інформаційно-комунікаційних технологій на навчальних заняттях з математики сприяють активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів, швидкому та ефективному засвоєнню ними навчального матеріалу, формуванню ключових компетенцій школяра.

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Copyright MyCorp © 2024
uCoz